Ljungs slott


Ljungsslott - Linköping/Ljungsbro

Tänk att ett enda slottsbesök kan ge så mycket.
Har kommit tillbaka från Ljungs slott, vi gick en guidadvisning där och jag måste säga att det verkligen var jättebra! Det var första gången jag var där och förutom att slottet är jättefint och man blir helt tagen av 1700-tals kännslan så är de som arbetar med slottet duktiga.

Med de från föreningen som var där hann jag diskutera Axel von Fersen, aktiviteter man kan gå på under året, personer jag bör ta kontakt med, kläder samt få en antydan om att de var intresserade av att få nya yngre medlemar i föreningen OCH ATT DET VAR SÅ ROLIGT NÄR UNGDOMAR VAR HISTORIA INTRESERADE. Allt detta utöver visningen jag såg! 

Alltså, jättekunning och supertrevlig personal. Självklart köpte jag en sovenir. 100% nöjd med besöket!

pusshej,

COMMENTS:

Do you have an opinion? Write it down over here:

Name?
Remember me?

E-mail? (Is not viewed for other readers)

URL/Blog?

Comment:

Trackback
RSS 2.0