Löfstad slott






Bilder på Löfstad slott - Norrköping

HEJSAN!

Idag anordnar Löfstad slott en 1700-tals dag! Självklart var jag där och spatserade samt gick en specialvisning. Riktigt kul, för ett gustavianskt sällskap var där och det finns inget snyggare än 1700-tals kläder. Mina favorit stilepoker är Rokoko samt nyklassicismen i frankrike (stilen kallades Louis XVI.)

Trots att jag kan ganska mycket av det som guiden berättar om är det så härligt att vandra omkrig i miljön och känna att de faktist har bott där. Slottet är oerhört fint! "Personalen" var lika trevlig här som på Ljungsslott (de sammarbetar), jag hade trevliga konversationer, fick telefon nr&mail adresser till kontakter och tips på hemsidor. De är alla så himla vänliga!

Jag råkade även hamna i tidningen, HJÄLP. Det var en Norrköpingstidning som ställde en "Dagens fråga." De tog en bild också. Undra om det kommer med? Känns lite nervöst faktist, haha. Får försöka få tag i tidningen!

Vädret var inte med oss men det var lika kul för det! Hoppas du också har haft en bra dag, änsålänge.

http://www.lofstad.nu/

Kram,

COMMENTS:
Postat av: Nathalie

fin blogg du har :) kram på dig!

2011-07-16 @ 16:37:58
URL: http://nathalieelina.devote.se

Do you have an opinion? Write it down over here:

Name?
Remember me?

E-mail? (Is not viewed for other readers)

URL/Blog?

Comment:

Trackback
RSS 2.0